Tuesday, December 30, 2014

MLM Dengan SHAKLEE!!!

Kenapa Saya Memilih SHAKLEE sebagai satu sources untuk menjana pendapatan sampingan ??

Dalam kehidupan yang millennium ini saya percaya kos kehidupan seseorang pasti meningkat akan tetapi pendapatan bulanan tetap sama (flat salary).

Saya pernah menceburi diri dalam pelbagai jenis MLM yang berlainan recourse dan majority adalah antarabangsa. Tapi tidak ada kesemuanya yang boleh beroleh keuntungan kembali walaupun pelbagai usaha telah saya lakukan.

Sejarah titik hitam saya bermula pada 27 Julai 2011 Anda percaya atau tidak saya kena tipu sebanyak RM60k oleh sebuah syarikat MLM.. Mungkin abang2, kakak2,adik2,bapa2, ibu2 di luar anggap itu jumlah yg kecil malah ada lg org yg kena tipu lebih drpd jumlah saya kena. Biasala bila dah terkena sedap la upline makan duit kita kan,, tp saya tak akan halalkan semua itu wlwpun setitik air! Since join MLM 2 satu sen keuntungan pun x dpt! ilmu pun x da cuma cakap2 besar yg berhabuk ja.... owhh ya penuh dengan dosa2 iaitu ramai kaum hawa yg mengoda dr segi conversation! ... Biarla benda dah lepas, cuma sakit sebb kena tanggung hutang loan! 

Saya tidak menyatakan nama syarikat itu kerana bagi saya setiap business mempunyai produk yang baik dan mempunyai pelan yang strategik bagi membantu client2 nya. Tetapi yg bagi merosak kan nama biz itu dan bagi org pangkah terus MLM sesebuah company adalah segelintir manusia2 yang dah top2 meletop hanya mahukan org join dpt duit! so berhati-hati la wahai kawan2 di luar sentiasa berdoa utk jauh dr semua ni. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bila kita niat baik ALLAH akan tolong, bila kita ada hasrat dan tujuan baik ALLAH makbulkan!  Maybe kat luar sana ramai yg dah kena approach ttg SHAKLEE, saya tak pernh lagi org approach. Saya mula minat Shaklee apabila saya try produk Vitamin E dan ESP!!! kelass kau jah... ehhehe tp itu pun saya x join lagi just survey2 dulu tgk benar ka mereka dapat menjana $$$ sebb dah terkena kan so kena alert!! Banyak survey bukti nampk depan mata bukan melalui statement! minat ada serik nak join so dok diam sat!

Time 2 baru pas kahwin so tengah cuti kahwin kan kan kan tetiba posto mai hantr brg atas nama saya from SHAKLEE hahahaa lawak sebb saya x join pun sapa yg hntar jeng.. jeng... jeng.. rupanya Hubby ku yg tolong daftarkan dan beri as hadiah sebb dia tahu dah lama saya dok usah2 kan hi..hi..hi... Maka sahla saya sebagai SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR (SID) 1121627
Mak saya Husna , Nenek saya Kak Laila ... ALhamdullilah dah jadi family SHAKLEE ini very humble

Banyak ilmu dari segi agama, kesihatan, perubatan, kelestarian, Impian,hasrat, dikongsikan... Tiada jalan mudah untuk org yg mahu berjaya! jadi kenalah usaha tanpa stress!!! Selama saya bersama dengan SHAKLEE ini da jugak rasa bonusnya walaupun angka nya tidak bessar!! ALhamdullilah berkat rezeki dan usaha!!! .... biz Shaklee ni bukanya fokus untuk cari mangsa dan makan duit downline malah ia membantu dan sama2 berjaya. Antara ahli dan upline tiada gap bermaksunya kita boleh personally  msg dan bertanya dan meminta tips -tips yang hebat! Tiada paksaan untuk target gila2 bulanan dan tiada paksaan untuk menghadiri sebarangang aktiviti! Dan tiada yang menunjuk2 harta mewah!

Produk Shaklee ini diperbuat daripada bahan2 yg semula jadi dan halal! Produk nya sgt berkesan sekiranya pengambilan secara konsistan! dan Biz Shaklee ini bukan sahaja membuat MLM, jual produk malah dalam masa yang sama kita membantu sesama insan yg memerlukan. Setakat ini saya happy dengan business ni walaupun pelbagai dugaan yg perlu saya lalui contohnya:

Ada customer yg ada duit tp kedekut yang songgeh dengan harga walapupun bezanya RM5
Ada csutomer yg tak mahu di postagekan seb mahal ermmm
Ada cutomer yg merungut sebb produk harga mahal , tp dia tak tahu quantity + quality!!!
Ada customer yg paksa nak harga ahli mcm2 but its ok

Itu semua ada asam garam biz... saya percaya pada rezeki ALLAH bagi! Its ok life goes on and no stress be happy........ Tiada paksaan dalam SHAKLEE .....


Syukur Alhamdullilah,,,,,,,,

Bagi yg betul berminat dan Nak tahu lebih lanjut jom PM saya :

Sara Jane
017-488 3430
We Chat: sarafizz

Sharing is Caring





No comments:

Post a Comment